PROJETO "OS TRÊS PORQUINHOS DA ÍNDIA NO NORDESTE

 

REFERÊNCIAS BIBLIOGRÁFICAS

 

 

BAPTISTA, M. R.; DANTAS, E. H. M. Yoga no controle de stress. Fitness & Performance Journal, v. 1, n. 1, p. 12-20,  2002.  

 

BARROS, N. F. D.  et al. Yoga e promoção da saúde. Ciência & Saúde Coletiva, v. 19, n. 4, p. 1305-1314,  2014.  

 

ELWY, A. R.  et al. A Systematic Scoping Review of Yoga Intervention Components and Study Quality Am J Prev Med, v. 47, n. 2, p. 220-232,  2014.  

 

FIELD, T. Yoga clinical research review. Complementary Therapies in Clinical Practice, v. 17, p. 1-8,  2011.  

 

FLAK, M. Niños que triunfan: el yoga en la escuela.  Santiago de Chile: Cuatro Ventos, 1997.

 

______. Yoga na educação: integrando corpo e mente na sala de aula.  Florianópolis: comunidade do saber, 2007.

 

HERMÓGENES, J. Autoperfeição com Hatha Yoga.  Rio de Janeiro: Nova Era, 2007.

 

KHALSA, S. B. S.; BUTZER, B. Yoga in school settings: a research review. Annals of the New York Academy of Sciences, n. Meditation, p. 1-12,  2016.  

 

LAKKIREDDY, D.  et al. Effect of Yoga on Arrhythmia Burden, Anxiety, Depression, and Quality of Life in Paroxysmal Atrial Fibrillation. Journal of the American College of Cardiology, v. 61, n. 11, p. 1177–82,  2013.  

 

PEÇANHA, D. L.; CAMPANA, D. P. Avaliação quali-quantitativa de intervenção com Yoga na promoção da qualidade de vida em uma universidade Bol. Acad. Paulista de Psicologia, v. 78, n. 1, p. 199-218,  2010.  

 

PILKINGTON, K.  et al. Yoga for depression: The research evidence. Journal of Affective Disorders, v. 89, n. 13-24,  2005.  

 

PINHEIRO, C. H. D. J.  et al. Uso do ioga como recurso não-farmacológico no tratamento da hipertensão arterial essencial. Rev Bras Hipertens, v. 14, n. 4, p. 226-232,  2007.  

 

RAZZA, R. A.; BERGEN-CICO, D.; RAYMOND, K. Enhancing Preschoolers’ Self-Regulation Via Mindful Yoga. J Child Fam Stud, v. 24, p. 372–385,  2015.  

 

ROCHA, K. K. F.  et al. Improvement in physiological and psychological parameters after 6 months of yoga practice Consciousness and Cognition, v. 21, p. 843-850,  2012.  

 

ROSA, T. F. S. B. O impacto da prática de yoga sobre o estresse no trabalho docente no curso de pedagogia. Itajaí. 2011

 

SILVA, T. L. D.; RAVINDRAN, L. N.; RAVINDRAN, A. V. Yoga in the treatment of mood and anxiety disorders: A review. Asian Journal of Psychiatry, v. 2, p. 6-16,  2009.  

 

SMITH, C.  et al. A randomised comparative trial of yoga and relaxation to reduce stress and anxiety Complementary Therapies in Medicine, v. 15, p. 77-83,  2007.  

 

STEINER, N. J.  et al. Yoga in an Urban School for Children with Emotional and Behavioral Disorders: A Feasibility Study J Child Fam Stud, v. 22, p. 815-826,  2013.  

 

TEKUR, P.  et al. A comprehensive yoga programs improves pain, anxiety and depression in chronic low back pain patients more than exercise: An RCT Complementary Therapies in Medicine, v. 20, p. 107-118,  2012.  

 

VORKAPIC, C. F.; RANGÉ, B. Os benefícios do yoga nos transtornos de ansiedade Revista Brasileira de Terapias Cognitivas, v. 7, n. 11, p. 50-54,  2011.  

 

WANG, J.; XIONG, X.; LIU, W. Yoga for Essential Hypertension: A Systematic Review. Plos One, v. 8, n. 10, p. 1-6,  2013.  

 

ZORN, W. Ioga para a infância.  São Paulo: Pensamento, 1973.